Click to get your own widget

Tuesday, July 22, 2008


Dear Sir,
Following your judgement that the Global Warming Swindle failed to adhere to your rules about impartiality & particularly in line with section 5.12 "an appropriately wide range of significant views must be included and given due weight in each programme or in clearly linked and timely programmes" I wish to follow up my complaint of Sunday, to which astonishingly you have made no response, with the following from the last 17 hours.

Complaint 1 - Channel 4 news 7.30 - Though the programme accused Mugabe's followers of violence & torture & a commentator from the opposing side was interviewed nobody from the government side was.

Complaint 2 - BBC 10 O'CLOCK NEWS - Reporting the Warming Swindle programme the BBC started by mentioning that the programme had not interviewed the IPCC or Sir David King & only near the end mentioned that Ofcom had found the scientific parts of the programme (1-4 of 5) accurate. They interviewed one alarmist spokesman (from the Royal Society) but not anybody on the other side. In particular Professor Singer who was criticised for saying King said something which Hansard also says he said should have been allowed to reply. This is particularly outrageous since this is the very activity that they are reporting that has been censured by you.

Complaint 3 - BBC 10 O'CLOCK NEWS - - Reported on Zimbabwe, accusing Mugabe of murder & interviewing an MDC spokesman but not a ZANU one.

Complaint 4 - SCOTTISH NEWS BBC 1 10.30 - Reporting on a proposed new windfarm they interviewed Alex Salmond who said, untruthfully, that this windfarm "could light up the city of Glasgow". In fact with perfect conditions & 100% capacity, instead of the 27% average capacity it could light up all the houses, so long as none of them had 2 bar electric fires or equivalent which only leaves the 2/3rds of energy used outside the home. No questioning of this claim was allowed. BBC then interviewed an Airtricity spokesman. Again no attempt to produce a "wide range" of views or even 1 sceptic was allowed.

Complaint 4 - NEWSNIGHT BBC 2 10.30 - Reporting on Zimbabwe a US state Dept spokesperson alone was interviewed. The US, of course, voted for sanctions against Zimbabwe on the ground that it was a threat to regional peace. No spokesman from either Russia or China, who voted down that resolution were interviewed. It is difficult to claim that the views of 2 of the 5 Security Council leaders are not "significant".

Complaint 5 - Newsnight BB" 2 10.30 - Reported on the capture of Radovan Karadzic claiming him as responsible for the "7,500 people who died at Srebrenica". This was both unbalanced & a misrepresentation of the facts since the only undisputed massacre there is of at least 3,800 Serb men, women & children (but mainly women & children since the men were in the army) in surrounding villages by Moslem forces.

Complaint 6 - Tuesday 22nd BBC Radio Scotland 7.30 on - Reporting on the capture of Karadzic the BBC put out nearly a dozen soundbites/interviews all with people claiming him guilty of crimes. Obviously if this was ever intended to be a real trial the BBC would not have considered acting in such a prejudicial manner but even though it is merely to be a propaganda show trial they are still in breach of their duty that "wide range of significant views must be included" which obviously included innocence.

Complaint 7 - CLASSIC FM 10 AM - Interviewed Paddy Ashdown, a well known supporter of the openly genocidal Bosnian Moslem leader & former SS auxiliary whose coup prevented Karadzic performing his job as President, under the rotating presidency of Bosnia & Hercegovina. No attempt at balance by interviewing anybody from the other side.
I note that in a 17 hour period, watching/listening to only 1 channel at a time I have found 7 instances which clearly & indubitably breach the guidelines as you have interpreted them. It must be assumed that over a full day & all channels it must be at least double that & over a year you are thus going to have to issue 5,000 critical reports. You have my felicitations in that process since it is clear this will be an arduous task.

Of course if Ofcom's job was not the one it claims but merely to ensure that the broadcast media continue to be a fascist propaganda arm of government willing to tell absolutely any lie & distort any news in a racist &/or unscientific way your job would be much easier.

I look forward to your response & action this day.

A prompt response or Hell freezing over will be reported

sheer genius, well done sir !
Với nhiều vé máy bay xuát ra mõi năm, Lý Hải là một trong những đại lý vé máy bay jetstar uy tín và hiệu quả ,nếu quý khách có nhu cầu mua vé máy bay này hãy liên hệ ngay tại các phòng vé uy tín như các phòng vé uy tín nhất hiện nay như Phòng Vé Abay đây là địa chỉ chuyên cung cấp các vé nội địa uy tín, ngoài ra còn có thể mua vé tàu hỏa tại Vé Máy Bay Ngọc Trinh để được cung cấp các chuyến đi giá rẻ .
Trung Tâm Sửa Chữa Điện Máy XANH là một trong những địa chỉ cung cấp các dịch vụ sửa tivi hàng đầu hiện nay chuyên sửa tivi toshiba tại nhà hỗ trợ sửa tivi samsung tại nhà và các dòng tivi khác như đặt biệt sửa tivi lg tại nhà hỗ trợ cho nhiều khách hàng với dịch vụ tốt và chất lượng nhất hiện nay hãy nhanh chóng liên hệ để được hỗ trợ dịch vụ sửa tivi tốt nhất .
This comment has been removed by the author.
The best car accessories supplier in HCMC

Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

British Blogs.